Novembarski dan, sunčan i topao… Neuobičajeno za ovo doba godine. Dobro je da nisam planirao da sa decom obrađujem godišnja doba!

Prelistam ishode i obradujem decu odlaskom u prirodu u neposrednoj blizini škole. Organizovali smo se u kolonu, koristeći redne brojeve iz dnevnika.

Tokom pešačenja smo uočavali sličnosti i razlike u izdržljivosti i spretnosti sa drugim učenicima u odeljenju i naravno ponašali se tako da uvažavamo različitosti svojih vršnjaka… Trudili smo se da održavamo ravnotežu u različitim kretanjima i kombinovali smo i koristili usvojene motoričke veštine.

Usput smo opisivali stvari iz neposrednog okruženja. Dok jedan govori, ostali su pažljivo i kulturno slušali. Kada smo stigli na ženjeno mesto, napravili smo pauzu i svako je mogao da pravovremeno i primereno situaciji, iskaže svoje osnovne životne potrebe za hranom, vodom i toaletom… Imali su vremena da popričaju jedni sa drugima i da učtivo učestvuju u vođenom i slobodnom razgovoru i da oblikuju usmenu poruku služeći se odgovarajućim rečima.

Prostranstvo prirode nas je mamilo da organizujemo igre bez granica. Poneli smo potrebne rekvizite i svako je imao priliku da se oproba u pravilnom izvođenju zadatih vežbi prilikom raznovrsnih prirodnih i izvedenih kretanja…

Takmičenje uvek unese nemir u odnose među decom, pa smo se potrudili da preispitujemo svoje postupke i prihvatimo da ne moramo uvek biti u pravu. Koristili smo i igre gde su deca trebala da uoče pravilo i odrede sledeći član započetog niza u koloni… Jedna od veština koju su ekipe trbale da pokažu je bila i stvaranje zvučnih efekata pomoću različitih izvora zvuka, a drugi su pogađali koje dete je izvor zvuka.

Na kraju smo prikupljali prirodne materijale od kojih ćemo, sledeći dan, izraziti materijalom i tehnikom po izboru, svoje zamisli…


Dan je prošao kao tren. Umesto zvona čuo se cvrkut ptica i šum vetra.

Nismo razdvajali aktivnosti na predmete, jer život se ne deli na matematiku, srpski, fizičko, muzičko, likovno, građansko, svet oko nas… Nije dovoljno da samo bude svet oko nas, potrebno je da i mi učestvujemo u tom svetu. Mi smo danas učestvovali i ostvarili petnaest propisanih ishoda i još jedan naš – najveći, a to je doživljaj dece – da su ovo bili “časovi sreće”.

Koji su uslovi da se dogode časovi sreće pročitajte ovde.